Brev:
Hvordan kan jeg få min datter til at bruge sutteflaske?
3. februar 2015
Alder:
5 mdr.
Hvordan kan jeg få min datter til at bruge sutteflaske?
Kære Helen.
Min datter er 5,5 mdr., og vil ikke tage sutteflaske. Hun bruger heller ikke sut. For nogle måneder siden supplerede vi en sjælden gang amning med mme i flaske, men nu gnaver hun bare i tutten. Har prøvet en del gange nu, både med mme og vand. Og når hun var sulten, knap så sulten, lige vågnet, lige inden sengetid osv., men det går ikke.
Om en måned er jeg inviteret til et helaftensarrangement, som jeg meget gerne vil til. Mit spørgsmål er, om vi kan gøre noget for at lære hende at tage flasken? Hun kan drikke lidt af en kop, men slet ikke nok til at mætte hende. Så længe hun ikke kan tage flaske, er det vel ikke en mulighed at jeg ikke er hjemme aften/nat..? Hvis hun aldrig lærer at tage flasken, hvornår er der så udsigt til at kunne komme ud på egen hånd en aften/nat?
Med venlig hilsen
Stine (der glæder sig til at komme ud).(Læs, næsten desperat 😜)